Josep Torreño

Els Minyons de Terrassa celebraran el cap de setmana del 10 i 11 d’octubre la primera diada castellera de la Nova Atenes, que també neix amb l’objectiu de projectar l’activitat cultural popular en el país per omplir-la de valors, irradiar una proposta cultural, popular, participativa però també “valenta, atrevida i una mica transgressora”.
Per això els malves no només han programat castells, que compta amb un cartell atractiu amb la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Castellers de Sants com a colles convidades, ja que també s’hi celebraran una dotzena d’activitats més, culturals, esportives, o musicals per a tots els gustos i edats.
Els Minyons evoquen els temps on Terrassa va ser rebatejada per Eugeni d’Ors ‘Xènius’ com la Nova Atenes, que a principis del S.XX i en plena industrialització de la ciutat també s’hi forjava una gran projecció cultural i educativa, artística, literària o musical. Una diada que també posa en valor el patrimoni de la ciutat, tal com ja fan a la primavera amb la diada del Patrimoni a l’escenari de la Seu preromànica d’Ègara. En aquest cas la Nova Atenes se celebrarà a l’emblemàtica Masia Freixa, als jardins del Parc Sant Jordi, un edifici modernista on els noucentistes hi veien les seves utopies culturals i de civilitat.
Programa de la Nova Atenes
Dissabte 10 d’octubre
• 16h Demostració i taller de Pilota Basca per l’equip femení de Larrabetzu (Euskadi). Pati del Local de Minyons
• 17’30h Cercavila amb Trikitixia, Cabezudos i Danzaris de Larrabetzu (Esukadi), Ball de Gitanes de Terrassa , Gralles Grillades i la canalla dels Minyons de Terrassa. Sortida de la Placeta Saragossa fins al Parc Sant Jordi.
• 18:30h Demostració d’esports Populars bascos “Herri Kirolak”.
• 19:30h Companyia Fesolet (Espectacle de Carrer de la Canalla dels Minyons de Terrass).
• 20h. Espectacle de Circ amb el Circ Pistolet. “Quan no tocàvem de peus a terra”
Diumenge 11 d’octubre
• 10:30h Inauguració de la Fira i Mostra d’entitats
• 11:00h Actuació de grups de cultura popular
• 12:00h Diada Castellera de la Nova Atenes
Amb Colla Vella dels Xiquets de Valls, Castellers de Sants i Minyons de Terrassa
• Dinar Popular (Tiquets a 6€ a la Secretaria de Minyons fins al dijous 8 d’octubre, socis protectors 5€), animació de sobretaula, i per acabar la Diada concerts i festa:
• 18:30h Concert amb el grup basc Daltondarrak
• 20:00h Concert amb Rumbalbar
• 21:30h Concert amb La Sra. Tomasa
• A partir de la 1:00 Festa Malva al Faktoria






