Diumenge, 28 de maig del 2023

Estrenes a dojo

|

- Publicitat -

L’activitat castellera ha ruixat d’estrenes destacades en un cap de setmana de punt d’inflexió per a moltes formacions: Novetats com el primer castell de 9 dels Castellers de Vilafranca, la gamma alta de 8 de la Colla Vella o els primers bàsics de 8 de l’any per a un bon grapat de formacions en són alguns exemples, així com el salt als 7 pisos de la colla més novella de Barcelona, els Esquerdats. Bons resultats que confirma un gran inici de curs per a la majoria.

Fires de 9 a Vilafranca 

Publicitat

Els Castellers de Vilafranca van estrenar de cop fins a tres construccions, la més destacada la del 3de9f que van anotar-se en segona ronda. Va ser un castell de 9 amb força novetats als pisos alts i treballat en moments puntuals, especialment a la baixada, però que van saber embutxacar-se. Abans, havien completat el primer 7de8 de l’any, que va arribar després d’un intent desmuntat quan ja gairebé ho tenien tot a dalt. Van continuar amb la torre de 8 folrada, i un 4de8 que els va fer suar més del compte, on cal destacar molts debuts al tronc. Per arrodonir-ho van brodar el primer pilar de 7 amb folre que es veu aquest any a les places.
Per la seva banda, els Xicots de Vilafranca van destacar anotant-se els primers 5de7 i 3de7 amb l’agulla de la temporada, a més d’un 4de7 i un pilar de 5 amb opcions de futur.

Primer 3de9f de l’any pels Castellers de Vilafranca (@verds)

El primer 4de8 amb el pilar de l’any

La festa major de Sant Anastasi de Lleida va satisfer a les quatre colles que participaven a la Paeria. Allà la Colla Vella dels Xiquets de Valls va adjudicar-se un 4de8 amb el pilar gairebé sense despentinar-se, i tot seguit va oferir el 2de8 amb folre, enllaçant dues estrenes i obtenint molt bons resultats. El rosats van cloure les rondes amb el 4de8 i es van acomiadar amb el segon pilar de 6 de l’any.
Els Moixiganguers d’Igualada van tornar de la capital del Segrià amb una solvent torre de 8 folrada -la quarta de l’any- a més del 3 i el 4de8. Més novetats les van ensenyar els Xiquets de Reus gràcies al seu primer castell de 8, un 4de8 que arribava després d’un intent desmuntat anecdòtic, i revalidar el 2de7 i el 5de7. Els amfitrions Castellers de Lleida van sumar els primers 5de7 i 7de7 de la temporada, a més del 4de7 amb l’agulla.

Llegeix també  Folre verd i pilar rosat

 

Estrenes de 8 pisos

Com en el cas dels de Reus, altres colles han escollit el cap de setmana per mostrar a plaça els seus primers castells de 8 pisos de l’any. Aquest diumenge els Xiquets de Tarragona estrenaven el 3 i el 4de8 d’una tacada a l’aniversari dels Castellers de Sants, colla que dissabte estrenava el 4de8 i el 2de7 i els revalidava l’endemà. En la mateixa cita, els Capgrossos de Mataró rodaven el 3de8 com a més destacat, en un cap de setmana també de doblet on dissabte optaven pel 4de8.

Els Xiquets de Tarragona estrenen el 3 i el 4de8 (@xiquetstgn)

També aquest diumenge, els Marrecs de Salt a Girona, i els Castellers de Sant Cugat, a casa, han ofert els primers 4de8 de l’any. Ja havien ofert anteriorment el 4de8 els Castellers de Barcelona i la Jove de Tarragona, dues colles que aquest cap de setmana han fet una passa més per anotar-se els respectius primers 3de8 del curs.

4de8 dels Marrecs de Salt (@marrecs)

Una altra de les bones notícies del cap de setmana és el primer castell de 7 de la història de la Colla Castellera de l’Esquerra de l’Eixample, tot just en el cinquè aniversari de la seva fundació. L’assoliment de la fita va arribar precedit per un intent, però després de completar el 2de6 van tornar a encarar l’objectiu del dia i se’l van embutxacar.

Primer castell de 7 dels Esquerdats (@esquerdats)
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.