Àsia és un dels mercats emissors de turisme més importants del món i amb un poder adquisitiu més alt
L’any 2012, l’Agència Catalana de Turisme va obrir una oficina de promoció turística a Singapur que, juntament amb l’oficina que es va obrir a la Xina el 2005, cobreixen tota la zona d’Àsia-Pacífic. Ara, l’objectiu de l’expedició prevista per a la pròxima setmana és millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d’un mercat amb un gran potencial, amb turistes d’alt poder adquisitiu i amb estades superiors a la mitjana.
Un dels atractius a promoure és el fet casteller, símbol de la cultura catalana i Patrimoni Cultural Immaterial declarat per la UNESCO. Singapur veurà per primera vegada castells gràcies a la participació de 226 membres de la colla dels Minyons de Terrassa, que aixecaran construccions a diferents emplaçaments simbòlics de Singapur.
En total els Minyons faran cinc actuacions, una al centre financer de la ciutat, dues a l’Illa de Sentosa, una quarta a l’espai firal de l’ITB Asia i també davant l’emblemàtic Marina Bay. A banda de les actuacions, els Minyons també faran dos tallers castellers a dues escoles de la ciutat, per apropar el fet casteller i els seus valors als més petits.