Els castells de 9 a Premià de Mar i a Torredembarra salven el cap de setmana

|

Els avisos de Protecció Civil van aconsellar la suspensió de les activitats al carrer a causa de les pluges torrencials, deixant en blanc l’activitat castellera d’un dissabte marcat en vermell per a diverses formacions. Amb la tornada a la normalitat l’endemà diumenge, excepte a Cubelles, Premià de Mar i Torredembarra s’han convertit en les places protagonistes gràcies a les tripletes dels Capgrossos de Mataró i de la Jove de Tarragona, i el 3de9f de la Colla Joves. També han destacat els Castellers de Viladecans estrenant el primer 3de7 de la seva trajectòria.

Exhibició abans de Les Santes

Publicitat

Els Capgrossos de Mataró van mostrar ambició a Premià de Mar anotant-se el primer doblet de 9 pisos, on va destacar l’estrena del 4. La construcció arriba a una setmana de Les Santes i per tant, sense l’obligació d’estrenar-ho tot en una de les seves grans cites de l’any. Els blaus obrien amb el quart 3de9f de l’any i tot seguit superaven la novetat del 4de9f, després de salvar alguna batzegada a la baixada i haver de defensar l’estructura en l’encaix del folre i el pis de terços. A continuació es van dedicar a seguir polint detalls al 2de8f -el primer de la colla amb dues dones al baix- i el 5de8 en una quarta ronda extra, dues construccions enfocades clarament a pujar un pis més i que en el millor dels casos hi haurà opcions d’estrenar-los dissabte vinent, condicionats en els resultats dels assajos setmanals.
També hi van actuar els Castellers de Badalona, que es van anotar el 3de7 amb l’agulla i els dos castells de 7 bàsics. 

Primer 4de9f de l’any pels Capgrossos de Mataró

Tres castells de 9 a Torredembarra 

La Colla Jove Xiquets de Tarragona va ajuntar per primera vegada enguany els dos castells de 9, els quals ja havia mostrat per separat. Dues construccions que els va exigir, en especial el 4de9f, que va pujar amb dubtes després de desmuntar dos peus, i patia algunes dificultats a la sortida de la canalla. Van resoldre la tercera tanda amb un 2de8f que a l’agost, qui sap si a Vilanova el pròxim dia 2, podria pujar un pis més, i van arrodonir la millor actuació del cap de setmana amb el pilar de 7 folrat.  

4de9f de la Jove de Tarragona | F. Virgili

L’altre castell de 9 de la tarda se’l va anotar la Colla Joves Xiquets de Valls, mostrant molta confiança en el cinquè 3de9f del curs, tots fets consecutius en els darrers cinc compromisos a plaça, a més de completar el 4de8 amb el pilar, el 2de8 i el pilar de 7 folrats, una actuació ja clàssica enguany dels vermells i que els està donant grans resultats.

També molt satisfeta de plaça va sortir la colla local, els Nois de la Torre, repetint la millor actuació de l’any amb el 5de7, el 7de7 i el 4de7 amb l’agulla, resolts amb molt d’aplom i solvència, i que en l’any del cinquentenari de la formació els pot aportar grans resultats per encarar reptes superiors, com els castells de 8 o el 2de7.

Viladecans s’anota el primer doblet de 7 

Del cap de setmana ha destacat l’èxit dels Castellers de Viladecans, que ahir diumenge a Castelldefels aconseguien el primer 3de7 de la seva trajectòria, construcció que havien intentat sense èxit en dues ocasions l’any 2015. Els de la camisa fluorescent van anotar-se la seva millor actuació gràcies al segon 4de7 del seu historial, estrenat el passat mes de maig, a més del 7de6. 
En van ser testimonis els Castellers de Castelldefels, que van embutxacar-se sense dificultats el 5de7, el 4de7 amb l’agulla i el 4de7.

Primer 3de7 dels Castellers de Viladecans

Els Castellers de Lleida van revalidar a casa el 2de7, segon de l’any, i a Vilaverd els Torraires de Montblanc completaven el primer 2de6 de l’any.

A Cubelles ahir diumenge s’havia de celebrar la diada dels Castellers del Foix, finalment anul·lada per la desaparició de dues persones d’aquesta localitat al pantà de Foix. Sense diada els Nens del Vendrell van aprofitar per assajar al local castells com el 4de9f fins el pis de sisens, i el 7de8 i el 5de8 fins a dosos, proves que apunten com a plats forts per les properes cites.

Assaig del 4de9f fins a sisens dels Nens del Vendrell
Publicitat