Els Castellers de Vilafranca s’anoten el primer castell de 9 de l’any

En les dues primeres rondes també van oferir la torre de 8 amb folre i el 7de8, també els primers de la temporada

|

Els Castellers de Vilafranca marquen el ritme de la temporada a les primeres de canvi, gràcies a un solvent 3de9f completat aquest diumenge en l’actuació en solitari en el marc del Dia del Graller, un clàssic del calendari de la colla. Els vilafranquins, que ja havien descarregat el castell de 9 en els assajos previs -a l’interior de la xarxa-, no van escatimar recursos i el van fer debutar a plaça amb la mateixa seguretat que el van descarregar.

La del primerenc castell de 9 no va ser l’única novetat del dia; en les dues primeres rondes van anotar-se la torre de 8 amb folre i el 7de8, també els primers que es veuen a les places aquest 2024. Un cop assolits, en tercera tanda van decantar-se pel 3de9f i van culminar l’actuació amb el 4de8 i el pilar de 6.

Publicitat

Tercer castell de 9 a l’abril

El 3de9f dels penedesencs és el segon més matiner de la colla i el tercer que registren en a l’abril, tots en el marc de la cita grallera. Anteriorment l’havien completat els anys 2017 (el 3 d’abril) i el 2018 (durant la vigília de Sant Jordi). Respecte el curs anterior, el castell de 9 s’ha avançat 9 dies, en aquell cas els Minyons de Terrassa van ser els protagonistes gràcies al 3de9f completat per Sant Jordi.

El pròxim compromís dels de la camisa verda serà el cap de setmana vinent, on la colla viatjarà al País Basc per a dur a terme una gira d’actuacions a Portugalete, Hondarribia i Bilbao, on seguiran el rodatge dels castells de 8.

Publicitat