Dimecres, 27 octubre 2021

L'organització del Concurs s'explica en relació a la caòtica venda d'entrades d'aquest matí

|

- Publicitat -
08.09.2014
En una nota de premsa enviada als mitjans de comunicació, els responsables del Concurs de Tarragona expliquen els detalls del col·lapse.
Josep Torreño

[dropcap]M[/dropcap]atí complicat pels responsables del Concurs de Castells -per tercera edició consecutiva- quan al punt de les 9 s’ha intentat comercialitzar les entrades per la jornada de diumenge. La web encarregada de vendre-les no ha trigat ni dos minuts a col·lapsar-se per l’allau de peticions i ha provocat l’endarreriment de la venda de les 5.000 entrades disponibles i el servidor de Koobin, l’empresa encarregada de distrubuïr-les ha caigut.
El perfil de Twitter del Concurs de Castells anunciava la represa de les vendes per les 12 del migdia, però molts usuaris han pogut adquirir-les abans de l’hora anunciada.

Mentrestant, la regidora de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria, expressava públicament a Twitter el malestar amb Koobin “ens va donar garanties que no hi hauria problema en la venda d’entrades”.  I és que en els anys anteriors ja havia succeït el mateix amb la web municipal Tarracoticket. Tot just fa unes setmanes s’havia anunciat el canvi de la gestió per evitar precisament el col·lapse d’aquest matí.

A les 14:09 el perfil de Twitter del Concurs anunciava l’esgotament de totes les entrades per l’edició del diumenge, piulada que ha indignat a molts dels que s’han quedat sense entrada quan des de les 9 del matí han intentat aconseguir-ne una.

L’Ajuntament analitzarà si hi ha hagut incompliment de contracte

Seogons informa l’ACN, l’Ajuntament de Tarragona analitzarà si hi ha hagut algun incompliment de contracte per part de l’empresa encarregada de la comercialització. “Lamenten les molèsties que ha causat aquest fet als usuaris i demanem disculpes, ja que l’Ajuntament és el primer indignat i perjudicat, i confiem que el servei es restableixi al més aviat possible”, ha explicat la tinent d’alcalde de Cultura i Festes, Begoña Floria.

Segons ha explicat la regidora, l’Ajuntament de Tarragona va cercar entre les tres millors empreses especialitzades en el sector. “Vam escollir a Koobin, entre d’altres per la seva experiència en l’Eurolliga”, ha afirmat Floria. Un cop assabentat de la incidència, l’Ajuntament s’ha posat en contacte amb la gerència de l’empresa i ha constatat que l’incident afecta a tot el servidor i que és “una causa aliena” al Concurs de Castells de Tarragona.

COMUNICAT

Finalment, els responsables de comunicació del certamen, han enviat una nota de premsa explicant els fets, i que reproduïm a continuació:

“Després dels problemes tècnics de fa dos anys, els tècnics de l’Ajuntament de Tarragona van concloure que la plataforma pròpia Tarracoticket no era apropiada per vendre les localitats d’un esdeveniment amb una demanda puntual tan elevada. Aleshores es va iniciar un procés de cerca entre empreses de ‘ticketing’ de referència i després d’avaluar altres propostes, es va decidir comptar amb els serveis de Koobin, amb experiència gestionant, per exemple, l’aforament de la Copa del Rei de l’ACB o les Final Four de bàsquet, entre d’altres. Un cop avaluada tota la informació que se’ls va facilitar, Koobin havia garantit que el procés de venda es desenvoluparia amb normalitat.

Segons el primer informe transmès a l’Ajuntament, Koobin justifica els problemes durant el procés de venda bàsicament per dos motius: a les 9 h una caiguda a la granja de servidors amb què treballen, que els ha impedit oferir el servei previst i, a partir de les 11 h, un problema amb la plataforma de pagament oferta pels principals bancs i caixes (el que tècnicament es coneix com el TPV de CECA).

Durant tot el matí ens ha resultat gairebé impossible poder donar informació a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació perquè, tot i les constants peticions, no se’ns facilitava informació o bé aquestes eren contradictòries.

Fruit d’aquesta confusió s’ha produït una errada de comunicació: a través de les xarxes socials del Concurs s’explicava cap a les 10.30 h que el procés s’havia aturat i que es reprendria a les 12 h, tot i que, en realitat i sense el coneixement de l’Ajuntament de Tarragona, a les 11.10 h s’havien venut 3.700 entrades.

Els problemes han persistit més endavant, quan des del portal de venda s’explicava que les entrades no es vendrien fins demà dimarts, una altra vegada sense coneixement ni autorització de l’Ajuntament.

Aproximadament a les 13.40 h s’han venut les últimes localitats.

Durant el procés, algunes persones han tingut problemes amb el pagament de les localitats. Les persones implicades en aquests casos poden enviar un correu electrònic a info@tap.cat, on se’ls resoldrà la incidència.

Davant d’aquesta situació:

  • L’Ajuntament de Tarragona, com a organitzador del Concurs de Castells, assumeix els problemes durant el procés de venda i demana disculpes a totes les persones afectades.
  • L’Ajuntament de Tarragona troba insuficients les explicacions donades fins al moment i exigirà responsabilitats i compensacions a Koobin i a l’Agència de Publicitat Internacional Catalana, empresa gestora de la Tarraco Arena Plaça i que actuava de mitjancera.
  • Tot i les dificultats amb la venda de localitats, l’Ajuntament de Tarragona continuarà treballant conjuntament amb les 41 colles participants per garantir el correcte funcionament del XXV Concurs de Castells.
  • Després que, malgrat les garanties ofertes inicialment, el procés de venda no hagi complet els mínims exigibles l’Ajuntament de Tarragona obrirà un període de reflexió sobre la millor manera de vendre les localitats per al Concurs de Castells.

 

859083

Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.