La Diada Nacional de Catalunya serà motiu de diverses actuacions escampades arreu del territori, en una jornada on després de molts anys no hi haurà castells a la principal manifestació, organitzada per diumenge a Barcelona. Està previst que els principals escenaris castellers del cap de setmana siguin aquest dissabte, a Valls i a Hostalets de Pierola, i l’endemà diumenge a Tarragona i Barcelona.
Valls: possible gamma extra a la vigília?
A Valls aquest dissabte al vespre se celebra la vigília de la Diada Nacional i a la plaça del Blat no hi faltaran les construccions de les dues colles locals. A priori, els castells de 9 seran el sostre de la cita, on totes dues formacions podrien optar pel 3 i el 4de9 folrats, a més de tenir en cartera construccions de la gamma alta de 8. No es descarta, però, que la Colla Vella opti a la gamma extra en funció de l’assaig d’aquesta nit de divendres. Algunes veus apunten a la possibilitat del 2de9 amb folre i manilles o fins i tot del 2de8 desfolrat que van coronar per Sant Fèlix.
Hostalets de Pierola de 9
També dissabte, a les set de la tarda, els Castellers de Vilafranca i els Moixiganguers d’Igualada compartiran plaça a Hostalets de Pierola (Anoia). Els verds reprenen la temporada després de l’aturada post festa major i podrien convertir aquesta localitat en nova plaça de 9, ja les intencions passaran per almenys, atacar un castell de 9 pisos, a més de la gamma alta de 8. Per la seva part, els d’Igualada voldrien revalidar el 5de8 aconseguit fa uns dies, a més del 2de8 amb folre, però la colla comptarà amb algunes baixes a les pinyes i la seva actuació dependrà de les camises que hi desplacin.
Castells al Pla de la Seu
El Pla de la Seu reunirà a les quatre colles tarragonines aquest diumenge al migdia, on es podria veure alguna construcció de 9 pisos a càrrec de la Colla Jove. Els Xiquets podrien continuar apostant pels seus millors castells; el 5de8 i el 2de8f, mentre que els castells de 8 bàsics podrien ser l’objectiu de la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau. Finalment, els Xiquets del Serrallo es podrien decantar per tres castells de 7.
Al Born
I també en diumenge al migdia, a la plaça Comercial del Born de Barcelona, els Minyons de Terrassa optaran per rodar la gamma de castells de 8. Allà els Capgrossos de Mataró encararan el 4de8 que diumenge passat només carregaven a Sabadell, i la colla amfitriona, la Jove de Barcelona, es planteja els castells de 7 bàsics i la gamma alta de 7.
A l’agenda del cap de setmana podeu consultar l’hora d’aquestes i de totes les diades previstes en aquest enllaç.