Pau Mestre | La meva temporada
Moixiganguers d’Igualada
[dropcap]L[/dropcap]a temporada 2013 de la meva colla, els Moixiganguers, ha estat per mi l’any de la consolidació i maduresa en aquells “salts endavant” que vam estar fent al llarg del 2008 ( 1r 3 de 7 amb agulla) 2009 ( 1r 3 de 7 per sota i torre de 7 carregada) i 2010 ( primer 4 de 8 ). Des de l’any 2008 la colla ha anat creixent en quantitat i qualitat dels millors castells; però sempre de forma tranquil·la i esgraonada, la forma que crec que ha de créixer una colla: des de la base social i fent passets endavant i assentant-los abans de fer-ne de nous.
Partíem novament de la millor temporada morada, amb el punt culminant del Concurs de Castells de Tarragona on féiem la millor actuació morada ( 4 de 8, 9 de 7, 2 de 7), estrenant el 9 de 7, descarregant la primera torre i assolint el millor lloc entre les colles debutants. Moment d’èxtasi de la colla, i sobretot al meu parer de justícia amb la feina ben feta els últims anys. Però també amb la sensació particular, des de la pròpia ambició, que mereixíem arribar a final d’any amb aquests castells repetits i consolidats.
Precisament això és el què hem assolit el 2013: donar seguretat, tranquil·litat i sensació d’assentament en la gamma inicial dels castells de 8: 8 de 4 de 8 i 7 torres de 7, amb només una caiguda, crec que avalen aquest treball.
El 7 de 7 per Sant Jordi
[dropcap]D[/dropcap]esprés d’un inici un xic dubitatiu, amb l’entrada d’un nou equip tècnic molt jove que necessitava agafar les dinàmiques de treball per sentir-se còmodes, ens plantem a l’Aniversari assolint 3 castells de 7 i mig, com en els últims anys, però estrenant el 7 de 7 per primer cop en aquesta diada. Bons auguris pel què arribaria al maig.
La torre i el 4 arriben el Maig
[dropcap]L[/dropcap]a bona feina a inicis de Maig fa pensar en poder arribar a final de mes i estrenar-hi el 4 de 8 i la torre de 7. La torre arriba a Sabadell, un castell amb canvis a tots els pisos, excepte a terços de l’aliniació del 2012. Un repte al sac, doncs la descarreguem amb 5 mesos d’antel·lació respecte l’any anterior. Allí no s’arrisca amb el 4, que es decideix portar a plaça pròpia la setmana següent, en aquest cas amb un tronc pràcticament calcat al dels últims temps des de la base fins a quints. El descarreguem amb solvència i pensem en el proper pas: ajuntar 4 i torre en la mateixa actuació.
La nova clàssica morada
[dropcap]L[/dropcap]l mes de juny comença amb el primer 4 de 8 a Vic i l’objectiu de portar 4 de 8 i torre de 7 junts allà on fos possible. Ho assolim per primer cop a casa, a la Diada de Cal Tabola i tot i que això ens porta objectius més ambiciosos per Festa Major a finals d’Agost no portem a plaça el 3 de 8 i repetim 4 i torre, aquest cop amb el 7 de 7 descarregat. Millor diada de Festa Major en 18 anys i la més tranquil·la dels últims temps, ja que el 2009 i 2010 suposava estrenar nous castells, i el 2011 i 2012 intentar el 1er 4 de 8 de l’any ( quedant els 2 anys en carregat i condicionant la feina de les següents setmanes). Confiança màxima per consolidar aquests castells a Vilanova del Camí i Valldoreix, on hi tornem a portar 4, torre i aquest cop acompanyats del 5d7.
Canvi de dinàmica i objectius d’assaig: preparant el 3 de 8 i l’assalt al folre
[dropcap]L[/dropcap]a caiguda del 3 de 7 per sota a Sabadell porta a la tècnica a deixar de treballar-lo a assaig i dedicar aquest temps a preparar millor el 4 i la torre, i encarar definitivament l’assalt al 3 de 8; deixant força de banda els castells de 7 i mig. A mitjans de setembre posem acotxador al 3 de 7 net per primer cop, i a l’assaig especial a la fresca de finals de mes col·loquem dosos al 3 de 8 i quints al 2 de 8 folrat amb un folre molt reduït. La torre es descarta per aquest any però el 3 agafa forma.
Grans assajos i pocs fruïts a plaça. La cirereta del 3 de 8 no arriba per poc
[dropcap]L[/dropcap]a bona feina a assaig amb el 3 ve acompanyada de mals resultats a plaça a final de temporada. A Caldes de Montbui assolim novament un 4 de 8 defensat al límit i la torre de 7, però a Sagrada Família desmuntar el 4 i caure al 2 de 7 suposen contratemps importants a una setmana del repte. Tot i això s’arriba a Diada amb molt bones sensacions, però els dubtes a canalla condicionen l’actuació i l’estrena: després d’un 4 de 8 impecable desmuntem el 3 de 8 amb l’entrada d’acotxador i acabem sortint de plaça amb tan sols un castell descarregat i 4 intents desmuntats.
La millor temporada: preparats per fer un pas més
[dropcap]T[/dropcap]ot i el tram final irregular a plaça, les bones sensacions a assaig fan pensar en poder seguir creixent l’any que ve. Aquest any s’acaba amb un terç menys de castells de 7 i mig, molts més intents desmuntats i percentatge pràcticament calcat de caigudes, però amb la maduresa i tranquil·litat en els castells de més dificultat ( gairebé tants 4 de 8 com en els 3 anys anteriors i més del triple de torres de 7 que el 2012). I molta feina feta al 3 de 8 i 2 de 8 per un 2014 de Concurs.
Els millors resultats de la temporada 2013 en xifres
4de7 agulla 5 Descarregats
3de7 agulla 3 D
7de7 3D+1C
5de7 10 D
3de7 ps 1D
2de7 7D
4de8 8D




