La Jove de Tarragona estrena castell de 9

Els Capgrossos exhibeixen a Vilassar el tercer 3de9f de l'any en un Sant Joan completat a Torredembarra, passant per l'Alguer i Portugal

|

El Sant Joan casteller es va completar aquest dimarts a la tarda amb més castells de 9, a Tarragona i Vilassar de Mar, a càrrec de la Colla Jove i els Capgrossos respectivament. El dels tarragonins, un 4de9 amb folre solvent, va servir per estrenar la primera construcció de 9 de l’any. Els liles van encarar-lo en la segona ronda, després d’anotar-se el 2de8 folrat, i completava la seva actuació amb el 4de8 amb l’agulla i el pilar de 7 amb folre. 

4de9f de la Jove a la Diada de Sant Joan | @jovedetarragona

La plaça de la Font també va poder observar el bon moment de la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau, ajuntant el 3 i el 4de8 per segon cop, a més d’un 5de7 lleuger que apunta a un pis més. També els Xiquets de Tarragona van anotar-se els dos bàsics de 8, amb l’estrena d’un renovat 3de8, i arrodonint l’actuació amb el 7de7.
Finalment, els Xiquets del Serrallo van tenir en l’estrena del 5de7 el seu millor castell, però en canvi desmuntaven el 4de7 amb l’agulla, per acabar amb el 3 i el 4de7.

Publicitat

També en gran forma han iniciat l’estiu els Capgrossos de Mataró, completant una actuació ambiciosa a Vilassar de Mar. Allà, s’anotaven el tercer 3de9 amb folre de l’any, a més del 5de8 i el segon 7de8 del curs, castell que recuperaven el passat dissabte a Reus després d’uns anys absent. La diada la van completar els Xics de Granollers portant el 5de7 a més dels bàsics de 7.

3de9f dels Capgrossos a Vilassar de Mar | @capgrossos

A Torredembarra la Diada de Sant Joan va presenciar novetats importants per als Nois de la Torre amb el 5de7, el 7de7 i el 4de7 amb l’agulla, suposant les primeres construccions de la gamma alta de 7 de l’any. També van anar d’estrena els Castellers d’Altafulla, que es van apuntar el primer 4de7, juntament amb el 3de7 i el 2de6.

Castells internacionals

Durant el pont festiu de Sant Joan s’han celebrat diverses actuacions fora de les nostres fronteres. Els Castellers de Sants van realitzar el 3 i el 4de8 en el seu viatge a l’Alguer, on han acompanyat als Mataresos de l’Alguer, la nova colla internacional.

A Guimarães (Portugal), els Moixiganguers d’Igualada van completar el 3de8, el primer castell de 8 pisos de la colla completat a l’estranger. A més, van afegir-se la torre de 7, el 5de7 i el 4de7 amb l’agulla en la darrera de les actuacions que han fet en aquella ciutat.

3de8 dels Moixiganguers a Guimarães

Per últim, el passat diumenge es va celebar el desè aniversari dels Castellers de París amb la presència dels Castellers de Lleida. Els geperuts van estrenar el 5de6 i completaven una actuació de mèrit amb el 3de6 i el 4de6, tots dos amb l’agulla. Per la seva part, els lleidatans hi portaven el 3 i el 4de7.

 

Segueix elMonCasteller.cat i viu tota l’actualitat castellera al moment.
Publicitat