Els Minyons revaliden el 2de9 i els saballuts recuperen el 5de8

|

El sisè 2de9 amb folre i manilles de l’any dels Minyons de Terrassa s’ha convertit en la construcció més destacada del cap de setmana, que servia per recuperar la condició de plaça de gamma extra a la Bonet i Muixí de Sants. Allà s’ha viscut la millor actuació dels Castellers de Sants dels darrers anys, gràcies al doblet de 9 i la torre de 8 folrada, confirmant el gran moment dels borinots.

A la resta de places, sobresurt la recuperació del 5de8 que els Castellers de Sabadell han completat nou anys després. Entre les diverses novetats del cap de setmana també destaca el pilar de mèrit dels Castellers de la Vila de Gràcia o la primera aleta de 8 de la temporada dels Castellers d’Esplugues.

Publicitat

Més manilles malves a Sants

Els Minyons de Terrassa buscaven rodar les manilles exhibint un aplomat 2de9 a Sants, que es converteix en el sisè de la temporada i el primer de la plaça barcelonina des del 2017. L’actuació la completaven amb un sòlid 3de9f -amb alguns retocs al tronc- i un brodat 4de9f que no portaven a plaça des d’inicis de setembre. Els terrassencs van culminar la millor actuació del cap de setmana amb el pilar de 6, a l’espera que diumenge vinent, a Girona, tornin a proposar-se la gamma extra si es reuneixen les condicions.

Per tercera setmana consecutiva, els Castellers de Sants han dominat el 3de9f i al seu costat hi afegien el tercer 4de9f, fet que els va permetre anotar-se el primer doblet de 9 bàsic i la millor actuació de la colla des del 2019, gràcies al 2de8f de la tercera ronda. Un nou pas endavant dels santsencs que ja pensen en recuperar el 5de8 en la pròxima actuació i aspirar a la tripleta màgica abans de finalitzar el curs. 

En canvi, els Capgrossos de Mataró es van haver de conformar amb el 5de8, la torre de 8 folrada i el 4de8, renunciant al castell de 9 per manca de camises pròpies.

L’altre construcció de 9 pisos del cap de setmana la va protagonitzar dissabte la Colla Joves Xiquets de Valls completant el 3de9f a la Diada del Museu Casteller. Els vallencs van incorporar canvis en els pisos inferiors pensant en el possible atac del 3de10fm que podrien provar diumenge vinent a Santa Úrsula. S’afegien altres construccions de cara a la gran diada com el 2de8f, el 4de8 i el pilar de 7 folrat.
Els Castellers de Barcelona van confirmar el segon 2de8f de l’any, tot i que molt lluitada a la baixada, i amb el 3 i el 4de8 dibuixaven la primera tripleta de 8 del curs, mentre que el 3de7 amb l’agulla va ser la millor construcció dels Nois de la Torre.

5de8 saballut

Els Castellers de Sabadell han brillat en la seva diada, assolint l’objectiu del 5de8 que la colla s’havia proposat en aquesta recta final de temporada. Tot i que no ho ha semblat, perquè l’han controlat en tot moment, la colla no se l’anotava des del 2016. Han afegit el 7de8 i el 3de8, protagonitzant l’actuació de més nivell dels darrers set anys.
Allà, els Castellers de la Vila de Gràcia tornaven a completar la tripleta de 8, però la gran novetat va arribar en la ronda de pilars, carregant el de 6 per primer cop des del 2015.
Els Castellers de Sant Cugat feien el 3 i el 4de8, acompanyat pel 5de7, mentre que els Sagals d’Osona van anotar-se el 3de8 i el 2de7, però no van poder completar la clàssica perquè el 4de8 el van desmuntar en dues ocasions.  

Torre de 8 a Berga

Els Moixiganguers d’Igualada van destacar dissabte completant la tripleta de 8 a Berga, amb la torre de 8 agafada per un folre reduït, mentre que el 3 i el 4de8 s’executaven amb el tronc dels de 9 pisos, uns castells de 9 que dissabte vinent es podrien proposar novament.
La colla de casa, els Castellers de Berga, van completar una actuació sòlida amb tres construccions de la gamma alta de 7: 7de7, 5de7 i 4de7 amb l’agulla, mentre que els Castellers de Tolosa, colla internacional, completava el 3de6 amb l’agulla i el 4de6.

Sense catedral

A una setmana de Sant Narcís, els Marrecs de Salt van ensopegar novament amb el 5de8 desmuntant-lo en dues ocasions, com al juliol en la seva festa major. En canvi, no van tenir cap dificultat per anotar-se els dos castells de 8 bàsics i el 7de7. Els de la camisa blau ter actuaven a l’aniversari dels Esperxats de l’Estany, colla que va completar la millor actuació de la seva història gràcies a la novetat del 3de7 amb l’agulla, a més del 5de7 i el 4de7 amb l’agulla, mentre la Colla Castellera de Figueres protagonitzava el 5de7, el 4de7 amb l’agulla i el 4de7.

Clàssica de 8 lleidatana

Els Castellers de Lleida consoliden el 3de8 que han recuperat en el tram final del curs, a més d’afegir-se el 4de8 i el 2de7 en la seva diada. Una clàssica per sota del nivell inicialment previst, renunciant a l’estrena del 2de8f o optar al segon 7de8 de l’any per manca de camises als assajos previs.
La gamma alta de 7 va ser protagonista per part dels Xiquets del Serrallo, que tancaven temporada a la Paeria, i dels Tirallongues de Manresa

4de8 a mitges

El primer 4de8 de l’any dels Castellers d’Esplugues no va tenir el resultat esperat: va pujar amb dificultats i a la sortida de l’aixecador l’acabaven perdent. A més, la caiguda va aturar la diada pràcticament durant una hora, i a la represa els cargolins es refeien amb la gamma alta de 7.
En canvi, els Castellers d’Esparreguera sumaven el segon 3de7 aixecat per sota de l’any, i el segon de la seva trajectòria després d’estrenar-lo fa unes setmanes a casa. El 5de7 i el 4de7 amb l’agulla completaven la seva actuació, mentre que la Jove de Sitges va anotar-se els bàsics de 7 i el 3de6 aixecat per sota que aspiren a pujar un pis més.

Ensopegada dels Bordegassos

Els de Vilanova van deixar la torre de 7 en carregada i el 4de8 va quedar en intent desmuntat, un resultats que els impedeixen consolidar els castells de 8 assolits per la seva festa major. Allà els Nens del Vendrell van completar el 4de8 i la gamma alta de 7, i els Minyons de l’Arboç castells de 6.

En la gamma de 7, els Castellers de la Sagrada Família estrenaven el 7de7 en la seva diada d’aniversari, mentre que els Castellers de Viladecans completaven el segon doblet de 7 de la seva trajectòria, tots dos enguany, actuació similar a la dels Castellers del Poble Sec.  

Actuacions de rodatge

Dues colles que encaren la recta final de curs amb actuacions de compromís, la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Castellers de Vilafranca, actuaven en solitari al Pla de Santa Maria i a Montserrat, respectivament, amb el 4de8 com a construcció sostre. Els vallencs, a més, van celebrar un assaig extraordinari de cara a Santa Úrsula, amb proves de castells de 10, del 9de9 i del 2de8 desfolrat.

Publicitat