Els castells de 9 més matiners

Des del 2016 a l'actualitat, entre els Castellers de Vilafranca i els Minyons de Terrassa han exhibit el castell de 9 en 5 ocasions

|

Els Castellers de Vilafranca han obert la casella dels 9 pisos exhibint el passat diumenge un dels 3de9f més matiners que s’han completat mai. En els darrers anys les principals colles del país han apostat per destapar els 9 pisos durant el mes de maig, però fer-ho en ple mes d’abril és més excepcional. De fet, és la cinquena construcció de 9 completada en aquest mes i sempre a través de la mateixa estructura; el 3de9 folrat. Tres dels quals han anat a càrrec dels de Cal Figarot, anteriorment ho havien fet els anys 2017 i 2018, i tots tres en el marc del Dia del Graller.

Els altres dos castells de 9 fets a l’abril són a càrrec dels Minyons de Terrassa a les diades de Sant Jordi dels anys 2016 i 2023. Els malves van ser aquells anys els primers en intentar i assolir una construcció de 9 pisos. Més recentment, a la temporada del 2022 -la primera completa de la represa per la pandèmia- el castell de 9 no va arribar fins a la vigília de Sant Joan, signat per la Colla Vella dels Xiquets de Valls.

Publicitat

23.04.2016 | Minyons de Terrassa a la Diada de Sant Jordi
03.04.2017 | Castellers de Vilafranca al Dia del Graller
22.04.2018 | Castellers de Vilafranca al Dia del Graller
23.04.2023 | Minyons de Terrassa a la Diada de Sant Jordi
14.04.2024 | Castellers de Vilafranca al Dia del Graller

En canvi, el 2019 l’estrena del castell de 9 es produiria un 12 de maig, aquesta vegada a càrrec dels Minyons de Terrassa, amb motiu de la Fira Modernista de la seva ciutat. El 2020 no hi va haver castell de 9 a causa de la pandèmia, i el 2021 els Minyons oferirien el primer i únic d’aquell any.

Al febrer, encara més excepcional

Si plantejar-se castell de 9 just en el tret de sortida de la temporada regular és molt poc freqüent, encara ho va ser més anotar-se’l un 2 de febrer. Això és el que va aconseguir la Colla Vella dels Xiquets de Valls, el 2001, gràcies al 3de9f assolit amb motiu de la Candela, a Valls, on quedarà registrat com el més matiner en el calendari.

Publicitat