Novetats a Bonet i Moixí per part de les tres colles en una àgil diada d’aniversari dels Castellers de Sants
Els Castellers de Vilafranca tornaven a Bonet i Moixí després d’un any absents a la diada, d’on han sortit satisfets en la darrera actuació abans d’encarar el seu primer castell de 9. Avui han arrancat amb un segur 4de8 amb l’agulla, que és el segon de l’any pels penedesencs. A continuació ha estat torn per la torre de 8 amb folre, amb una execució un pèl lenta amb un menudíssim i debutant aixecador, però sense afectar el castell. Ja per acabar han descarregat el 7de8, que els ha servit per fer alguna estrena al tronc. Si bé els ha remenat el castell a nivell de quarts i quints de la banda del tres, que s’han abocat, l’han pogut completar sense problemes. Els verds s’han acomiadat amb el pilar de 6 que, com de costum, l’han clavat, donant bones sensacions per optar al de 7 amb folre diumenge vinent a la diada de Fires, un dels grans espadats que no fan des del Concurs de Tarragona quan les llenyes van provocar la baixa d’alguns pilaners.
Si la cosa anava d’estrenes, els Xiquets de Tarragona són els que més n’han lluït avui. Fins al moment el 2de7 era la seva màxima construcció i a Sants ha tocat pujar el nivell atacant de cop els tres primers castells de 8. D’entrada un 3de8 solvent que només a la baixada han hagut de defensar, ja que un dels pilars s’ha estirat un pèl. A continuació han demostrat el bon domini amb el 2de8 amb folre com porten fent en les darreres campanyes, un dos de bella factura i que no aparentava ser el primer d’enguany. Han tancat l’actuació amb un 4de8 senzill, i han ajornat l’estrena del pilar de 6 que a l’assaig ja s’ha vist en tres ocasions.
Bona jornada la d’avui a Sants, que a banda dels castells -més que assumibles per les tres formacions-, cal subratllar la puntualitat, la rapidesa i l’agilitat amb què s’ha desenvolupat la diada. S’ha d’agrair!



