Fins a quatre formacions han escollit aquest cap de setmana per enlairar els seus primers castells de 8 de l’any. Ahir la Colla Joves Xiquets de Valls els va destapar per partida doble estrenant el 3 i el 4de8 al barri de la Barceloneta de la capital catalana, on va renovar poms de dalt i pisos superiors. El seu tercer castell va ser el 5de7. Allà els Castellers de Barcelona van seguir rodant la gamma de 7, com aquest migdia han fet a Nou Barris.

També dissabte a la tarda els Xiquets de Tarragona s’anotaven a casa dues estrenes importants com el 3de8 i el 2de7, dues construccions que ja va fer durant la represa, a més del 4de7 amb l’agulla. Al seu costat els Castellers de Sants van revalidar el 4de8 i el van acompanyar amb la gamma alta de 7, mentre que els Castellers de Sabadell van ensopegar amb el seu carro gros inicial, que només van poder carregar, esdevenint la primera llenya d’un castell de 8 pisos d’aquesta temporada. Els vallesans es van refer amb el 5 i 3de7.

25 anys de castells a Gràcia
Al vint-i-cinquè aniversari dels Castellers de la Vila de Gràcia, celebrat aquest migdia, també s’han vist novetats importants, començant pel 4de8 que la Jove de Tarragona i els Capgrossos de Mataró han completat per primer cop enguany (sent el primer castell de 8 pisos de la represa pels del Maresme). En canvi, per la colla amfitriona ja és el tercer carro gros del curs i avui s’han regalat la novetat del 2de7. Els Nens del Vendrell han continuat rodant la gamma alta de 7.

Festa major de Sant Boi
També aquest migdia, els Minyons de Terrassa han ajuntat novament les dues construccions de 8 bàsiques, a la festa major de Sant Boi, a més d’un 5de7 que aspira a pujar un pis més, potser dissabte vinent a casa. Allà els Castellers de Cornellà i la Jove de Sitges s’han anotat el primer 3de7 de l’any, que pels sitgetans suposa el primer castell de 7 des del 2019, mentre que els Matossers de Molins han optat per la gamma alta de 6.
Del cap de setmana també s’han de destacar altres novetats, com el primer 5de7 de l’any pels Xicots de Vilafranca i el 4de7 amb l’agulla de la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau, que aquest migdia han compartit plaça a Vilafranca amb motiu de la Diada Joan Sol. També han estrenat el 4de7 amb l’agulla els Castellers del Poble Sec i els Bordegassos de Vilanova en els seus respectius compromisos.

En aquest enllaç podeu consultar totes les actuacions del cap de setmana casteller: