Diumenge, 11 maig 2025

Els Castellers de Vilafranca volen recuperar els assajos durant el mes de maig

La colla i un ajuntament de l'Alt Penedès treballen conjuntament per la celebració d'una hipotètica diada castellera a finals de juny

|

Els Castellers de Vilafranca volen reincorporar-se als assajos el més aviat possible i no descarten que sigui durant el pròxim mes de maig, tal com van anunciar durant l’assamblea de la colla. Això sí, sempre i quan el context epidemiològic i els indicadors siguin favorables, i sota el compliment de les estrictes mesures anticovid, tant les que marquen les autoritats sanitàries com el propi protocol elaborat per la colla, que contempla per exemple l’ús de les mascaretes inclús durant l’execució de les proves o garantint la ventilació en els espais tancats.
La intenció dels seus dirigents és començar assajar en grups reduïts i gradualment eixamplar la participació de més castellers quan la situació els ho permeti. Des dels verds han apuntat que els assajos estarien oberts a tots els membres de la colla, tot i que inicialment la participació es limitaria a un màxim de 25 o 30 castellers per assaig, que tindrien una hora de durada cadascún. Els grups, formats sempre pels mateixos integrants, farien rotacions i assajarien cada 10 o 14 dies. “El que volem manifestar és que estem treballant en el retorn i que el nostre desig és fer-ho i ho veiem possible, ja sigui a curt o a llarg plaç. La nostra obligació és buscar una via per tornar de manera segura, com han buscat altres entitats ja siguin culturals o esportives”, ha dit Francesc Benet, cap de colla, a aquest mitjà.

Segons van apuntar a Ràdio i Televisió de Vilafranca, els verds també estan enllestint l’organització d’una diada castellera amb un ajuntament de la comarca. Les dues parts treballen en un protocol inspirat en el que ja s’adapta en concerts musicals i en altres actes culturals, on, a banda de l’ús de les mascaretes i el gel hidroalcohòlic, el públic hauria d’estar assegut i mantenint les distàncies de seguretat en un espai delimitat. Un cop enllestit aquest pla haurà de comptar amb l’aprovació del Procicat.
A falta de concretar més detalls, i sempre en funció de la situació, la possible diada està pensada per dur-se a terme a finals de juny, amb la previsió d’alçar, com a mínim, castells de 7 pisos. La colla ha explicat que també podria adoptar altres mesures, com la realització de tests d’antígens ja sigui abans de l’assaig previ a l’actuació i abans de l’inici d’aquesta.

Publicitat
Llegeix també  Els Marrecs, els Nens i la Colla Joves estrenen els 8 pisos

Més d’un any inactius

El món casteller es va veure obligat a aturar l’activitat a causa de la pandèmia, a inicis del mes de març del 2019. No ha estat fins fa unes setmanes, quan el Procicat va aprovar el retorn de les activitats extraescolars, que la canalla dels verds, així com d’altres formacions del país, han recuperat les activitats de grup. D’altra banda, els vilafranquins han cedit el seu local social i s’ha convertit en un punt de vacunació que pot arribar a subministrar unes 900 dosis diàries. En aquest sentit, la colla ha delimitat els espais en cas que es recuperi  l’activitat castellera.

En les darreres setmanes es va anunciar que la Coordinadora de Colles Castelleres, els Departaments de Cultura i Interior de la Generalitat, i la Universitat Rovira i Virgili (URV), treballaven per tirar endavant una prova pilot, on podrien participar prop de 450 castellers de diverses colles, amb la intenció de reactivar els assajos i mesurar si aquests suposen un risc de contagi superior al de l’activitat quotidiana. Aquesta prova pilot resta a l’espera de ser aprovada per part del comité tècnic del Procicat, una decisió que estaria supeditata en el context epidemiològic.

Publicitat

Subscriu-te al canal de WhatsApp!

Segueix-nos a X

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Més notícies